Sjukhus/spruta/mys

2008-11-11 08:54:27


Jo ungefär så var väll våran helg ;) kortfattat!
Förra veckan var jag på gripen ju och där ringde dom från i fredas & sa åt mig att åka till akuten. men envis som jag är så väntade jag till lördagen :p för i fredas kväll kom kim & mattias hit vi kolla Idol, prata & spela massa buzz, trevligt :) sen kom även Linda & kristoffer förbi en sväng kul att se Linda, för det var länge sen.
blev några öl/cider :) gött.

Lia va hoss Farmor & myste med henne.
Haha måste berätta om i Fredas, för på eftermiddagen ringde Eva sjukan igen för Lia har ju haft öroninflammation & feber och varit hur gnällig som helst i allafalll så fick vi en akut tid. för vi trodde att öroninflammationen aldrig gick bort pga gnälligheten & febern. men när vi kom dit så drog hon igång & "prata" som bara den & skratta och log. haha, glad som aldrig förr. till å med så jag & Eva börjar skratta. inne på akuten lixom, nej den lille va ju helt frisk & kry ;) efter det så har hon gått tillbaka att vara den gamla vanliga glada & goa Lia =D hur skönt som helst.

I Lördas blev det Akuten för mig, va där från 11 på dagen till 7 på kvällen, KUL :p not!
dom tog blodprov efter blodprov fick stoppa upp en termometer i röven =/ haha. sen fick ja åka upp på röntgen & sen ta gta test elr vad fan det heter.
Det var en hel del i vilket fall, dom kom fram till att jag inte hade nån blodpropp, andas in&ut.
men därimot hade jag några konstiga vita prickar på ena lungan som dom inte visste vad det var?
så dom skicka hem mig & så fick jag vänta tills i går på att speciallisterna fick kolla på bilderna. & de visade sig att jag hade nån slags lunginflammation. Ska tillbaka på röntgen om 2 månader för att kolla upp & så fick jag pencellin.








På kvällen åkte vi hem till Eva och skulle hämta Lia men det blev att hon fick somna där, så gick jag & Rickard hem en dag till utan lillen :p hehe.
Så på söndagen blev det tårta för att Therese fyllde år, grattis =D
blev ett tag där sen ut till bergvik & köpte mat + gardinstång. sen äntligen hem & med Lia såklart <3 =D

I går fick Lia sina sprutor, äntligen! för denna gången var hon feberfri etc. Första sprutan pep hon inte ens till på, helt cool lugn ;) andra sprutan var inte alls rolig ( den svider tydligen mycket mer ) sa dom. så då blev hon litte ledssen i ögat! inte alla som får den andra sprutan, den kostar 500 & är ny. så vi fick välja om hon skulle få den elr inte! den är i mot någon jätte ovanlig sjukdom, men jag skulle aldrig förlåta mig själv ifall hon skulle få den sjukdomen & inte fått sprutan.
500 är ju ingenting jämfört med hennes liv, så den skulle hon allt ha =)


















med andra ord har det varit en jobbig & stressig helg :p haha.
Men nu ska jag lägga mig och prata med mammas lilla tjej. sen vänta på att klockan tickar & ringa Kim =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0