Shopping

2007-12-18 09:28:12


 jaa, shopping vare ; ) . . . i går va ja & älsklingen i stan redan vi 10 på mörran.
fick me oss massa hem ju :D


* Nya data högtalare
* STOOOOR tv ;D platt tv "50" tum ... mihii... den gör sig äckligt bra här i varagsrummet :D
* nytt, fint svart soffbord på IKEA :P
* Ny stooooor matta svart på IKEA :D
* samt massa små grejjs, ljus osv.
* fick ny MP3 av min älskling :D
* massa sladdar så vi kan koppla in videokameran till tvn & bärbara datorn ; )
* & sånt hemma bioljud, gör nice låter de.
* kläder




Jag fick nästan tvinga Rickard att köpa kläder :P haha, han tkr inte om att handla kläder.
Men ja fick me han in ändå.. & han kom ju ut med två par nya jeans, GÖR snygga ;D samt en jääätte fin tröjja.
Jag köpte en mössa till han i förr i går og, med en döskalle på osv.. gör snygg!!!
Sen köpte ja mig typ 4 nya tröjjor :D haha... & en till julklapp till Rickard.


Efter allt stojj så åkte vi till Rickards mamma & firade dennis som blev 5år, ur gullig :$ .. vi hade köpt en bil matta till han som han kunde leka med sina nya bilar på : ) mihii. & så hade Eva skickat in på internet.. så fick rickard läsa de för han.. stod typ Grattis på fem års dagen osv & massa namn sen att vi älskar honom.
Såå går han fram till Rickard gör glad & säger " älskar du verkligen mig?" :D haha sen fråga han mig de också, ja bara "ah de är klart att ja gör". glad han blev sötnosen :)


Sen åkte vi allafall hem & fixa upp allt med hjälp av.. Thomas, olle & nån Johan.
sen när de va klaart kom Andreas och satt å prata litte. sen åkte vi in till stan i gen & upp till Rud så ja fick hämta massa mer grejjer :D sen hyrde vi film, fast ja somnade :( hihi...




Idag ska jag jobba, uff : ( inge lust är trött vill soooooova :P bara sova!!
yeye.. nu ska ja lägga in nya låtar på min mp3 :D & sen ringa Sajjabrajja.









Vecka 12
Kroppen: Risken för missfall minskar nu. Av de missfall som inträffar så sker drygt 90% före utgången av vecka 12. Om du skulle få en mindre blödning betyder det inte att ett missfall är på väg. Om det inte är blodfärgat eller rinner så kan det bero på andra orsaker som t.ex lågt liggande moderkaka. Om moderkakan är placerad långt ned mot livmoderhalsen kan det uppstå en liten blödning från kanten av moderkakan.
Placeringen av moderkakan kan ses med hjälp av ultraljud, på de flesta brukar den dras uppåt i takt med att livmodern växer och då slutar dessa mindre blödningar. Under de tre till fyra sista månaderna ska du däremot söka läkare även vid smärre blödningar.

Fostret: Fostret är 9 cm stort och väger cirka 15 gram. Moderkakan tar över näringstillförseln till fostret ungefär vid den här tiden.
Fostret börjar röra sig spontant, vrider på huvudet, hickar och rör på fingrarna som dessutom har fått fingeravtryck. Nu börjar fostret också reagera på mammans lägesändringar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0